Concert in de Franciscus Xaveriuskerk in Amersfoort ter ere van het 200-jarig bestaan van deze kerk onder de titel 'Uit het Rijke Roomsche Leven'. Op het programma kerkmuziek, zoals die in de 19e en 20e eeuw zo vaak in deze kerk heeft geklonken.

Het concert werd gegeven in de volgorde van de Latijnse liturgie (maar zonder gesproken woord) met als leidraad de vaste en wisselende gezangen die behoren bij de liturgie voor de kerkinwijding (blz. 397 e.v. Graduale Romanum). Te horen waren o.a. gregoriaanse koormuziek en werken van Giovanni da Palestrina, Anton Bruckner en Franz Liszt en, bijna vanzelfsprekend, Hendrik Andriessen en Albert de Klerk, de Nederlandse componisten die dit jaar respectievelijk 125 en 100 jaar geleden werden geboren.